Monday, July 27, 2009

Surat untuk daddy..

Happy Birthday dady..
us
Apa kabar? Sya harap dady sma mamam ok di samping Dia. Sorry sebab lepas dua hari baru dapat hantar khabar. Hari 5 tu, sya ada sibuk sikit, tapi sya bangun awal sebab sya ingat mau surprise untuk daddy, tapi daddy tiada. Baru sya ingat, sya belum delete lagi birthday reminder dalam hp sya.. Sorry sebab lama tidak hantar khabar. Kami semua sihat di sini. Recca pun sudah balik Sabah. Abang skrg di ILP, Oyo sudah pindah Teknik Likas. Ni laa pertama kali sya tiada hadiah untuk daddy ni, cuma doa dan janji untuk terus maju masih lagi sya bagi khas untuk daddy, mummy sma family kita ni.
them
Banyak hal yang sudah terjadi di sini biarpun daddy belum sampai 1 tahun kasi tinggal kami. C Mark sihat sudah, skrg dia suka hati sudah makan lada sma masih lagi berjual burger. Si meme dapat panggilan p kolej di Miri, nanti mumy pigi tu. Sya tidak dapat kasi kawan dia, tapi ada mama meme juga sama-sama dia. Tu hari sya ada p Singapore, 2 kali la ni tahun, syok ni, tapi tidak syok tiada daddy. Sya ada bawa mummy yang kali ke-2, panat dia berjalan, sampai dia marah kami sebab kami bawa dia jalan sampai sesat. Sya jarang balik Tampulan skrg ni, kesian tu kancil naik turun bukit bah. Kami ada beli kereta baru, tapi mamy yang selalu pakai. Tu rumah yang sya ambil tu belum lagi dapat OC. Ntah bila kunun siap tu. Sorry sya tidak habis belajar di UTM space tu, sebab banyak mau bayar. Mungkin bukan rezeki sya lah tu. PTPTN tidak lama lagi mau habis bayar sudah.
kaamatan
Skrg ni, selain kerja, sya jadi part time photographer juga. Syok ambil gambar ni. Ramai kawan-kawan yang suka tengok gambar sya, ada juga yang tidak suka, sebab banyak kelemahan sya. Masih mau belajar rajin rajin ambil gambar. Sya ada team sudah ni, blog kami kan http://pixelayer.blogspot.com ni. 4 orang saja kami, tapi semua kawan pun ambil bahagian juga kalau ada projek. Cuma masa ni kami masih lagi sibuk mengatur masa sma system photography kami.
dad
Banyak sya mau cerita sma dady tapi sya harap daddy selalu dengar doa kami. Tadi lepas sya habis rosary, sya dengar suara dady suruh sya tidur. Kalau boleh, jangan lah bah tegur sya lewat malam, sya sedih. Lama sya tidak bergusti sma daddy, sya rindu p panjat panjat belakang daddy, berolok-olok.. sya rindu dady ba ni.. Sya rindu kena telefon tiap petang, jam brapa sya balik kerja. Tiap malam kena tanya sudah makan ka belum. Huhuhu.. Tiada sudah kawan sya bergila skrg di rumah.. Tiada sudah bunyi berdengkur yang sya bleh rakam dari bilik sya.. Sunyi sepi......
grad
No matter what, you are always in my mind. Love you dad. Sadly be missed 24 July 1964 - 18 October 2008..

5 comments:

Kris and Nadia said...

This is sweet.. i almost crying when i read this.. take care there girllyen .. God Bless you k..

Lady Trish said...

Sorry to hear about your dad. This is so sweet and touching. Take care of yourself my friend.

TaQuiLa said...

so sweet..yet i am so touch! huuhu

u take care girl :)

i am sure ur dad is smiling while resting with Him

Mark Dillon said...

>:D< cudle tite2... :-* on 4head... May dad owez hear our prayer.. be strong my dear..

Anonymous said...

Adui..sia yg tia kenal ko tebaca blog ko nie pun mau nangis ohh...sebak nie...sy teringat trus dad sia d kampung..